Saturday 10 October 2009

Sisterhood



Aku baru balik dari BBQ kat rumah Izzah. Kenyang. First time aku beraya ke rumah orang yang menghidangkan kelainan. Menu Izzah, BBQ ayam, daging dan jagung (yumm...jagung bakar), dan lauk-lauk kampung serta rojak buah. Aku bawa mak aku, dia memang suka sayur nangka masak lemak. Aku memang tak suka nasi dan lauk jadi aku ratah binatang-binatang dari atas grill tu je.

Geng Makan yang lain pun ada, Zaila dan "juniors"nya serta Shera. Tapi aku tak sempat jumpa Shera, ye lah makcik tu datang kempas-kempis, lambat. Tapi takpelah, tak Raya pun boleh jumpa. Inai Kiara forever lah katakan... :p

Namun apa yang penting ialah melalui majlis "santai" si Izzah ni yang afdal tidak dilupakan. Aku, Izzah, Zaila dan Shera dapat merapatkan lagi hubungan persahabatan di antara kami. Kita kan sisters in Islam. Secara jujur aku berharap agar di masa depan ukhwah kita akan lebih daripada setakat pinggan makan dan karaoke sahaja. Masa susah, harapanku agar kita semua dapat memberi sokongan dan kekuatan kepada satu sama lain, dan apabila menempa kejayaan, kita meraikannya sama-sama.

Kita berkawan bukan hanya untuk dunia, tapi sampai ke akhirat. Itu namanya sahabat.

No comments:

Post a Comment